Valamelyik napon sikerült a címben szereplő terménydarálóra szert tenni. Erre szükség van ha tartunk valamilyen állatállományt az udvarban.
A darált termény mindig egy kisebb összeggel drágább mint a szemes takarmány. Ráadásul akkor láthatjuk a termény keverési arányát.
A megszerzett szerkezetről most inkább csak a szétszedés folyamatát illusztrálom. Igazából ezt a teljes takarítást szerintem évente meg kellene ismételni.
Ilyenkor már láthatjuk hogy a motortérben irdatlan mennyiségű lisztpor van. Ezt gyorsan ki lehet fújatni, de sok benne marad ennek ellenére is . Vagyis javaslatom a kiszedését a belső részeknek. Itt kezd majd bonyolódni.
A kalapács forgórészt leszereljük, ha lehetőségünk van akkor már most cseréljünk kalapácsokat is.
A motortérből elsőnek a kapcsoló részeket kell lecsavarozni, majd a motortartó bakokat kell oldani. lassan húzzuk ki a henger burkolatból vigyázzunk mert a vezetékek sérülhetnek.
Így már könnyebb kitakarítani minden részét. De ez még mindig csak fél munka lenne. Érdemes a motort is szétszerelni, nem kell félni mert a motor nem szénkefés. Így ha szétszedjük ki is cserélhetjük a motor csapágyát ha hangos volt.
A felső képen látható hogy a motor belseje is tiszta lisztpór lett.
Ezek után mindent visszafelé lehet összerakni. Aki úgy gondolja az már a burkolatot le is festheti.
Mindenkinek kívánok sok sikert a szereléshez és a felújításhoz. A motorban lévő csapágy mérete: 6203
Always trying to revive something new, maybe just a little javítgatást performed on it.Terménydarálóra one day managed to gain the title. This is necessary if we are some kind of livestock in the yard.The ground grain is always more expensive than a small amount of grain. In addition, you can see the mixture of crops.The structures are acquired now rather illustrate the disassembly process. Actually, I think this whole cleaning should be repeated annually.The first mill to be freed from the guard. This can be easily solved because almost every time you need to replace the hammers that it is almost done. But even now it is harvested from the engine. The top is well worth the inlet picked the lock beolajzása easier.In this case, we can see that the engine compartment is an enormous amount of flour dust. This can be fújatni quickly, but it nevertheless remains a lot. That is my proposal for removal of internal parts. Here you will start to get complicated.The hammer rotor Dismount, if we have the opportunity of exchanging hammer you right now as well.The engine compartment of the first coupling parts must be unscrewed and the engine mount stands to be resolved. Slowly pull the cylinder casing careful because the wires can be damaged.So it's easier to clean every part. But it would still be only half working. It also dismantle the engine, do not be afraid because the engine is not with brushes. So if we take into who we can replace the motor bearings if there was loud.you can see the inside of the engine clean flour dust was the top picture.Then everything returned to be put together. Anyone who thinks that's the cover can be painted down.I wish everyone good luck for the installation and renovation. bearing in the engine size: 6203
Tisztelt Csontos Mihaly! A segítségét kérem. Az FVIII/64-V terménydarálóhoz különböző lyuk méretű rostát keresek, de nem találtam. Amilyen rostát kaptam azon csak átfolyik a kukorica nem darálja meg. Hogyan tudnék az említett darálóhoz rostát kapni. köszönöm
VálaszTörlésSzép napot.
VálaszTörlésA daráló ha túlengedi a kukoricát , valószínű a kalapácsok nem megfelelőek. Vagy kopottak vagy nem elég husszúak. A másik gond lehet, hogy a rostély melett rés van. ilyenkor is képes a kukorica átszaladni. A rostélyok vásárlása gazdaboltokban lehetséges. De a régi darabok (jól bevált furatos rostélyok) a vásárokban és a kirakodó piacokon fellelhetők. Sőt sok helyen szinte fillérekért.
Üdvözlöm, Csontos úr! A kapcsoló típusàt lehet tudni?
VálaszTörlésSajnos jelenleg nem tudom, mivel én sem szoktam ilyen régi alkotó részeket cikkszám szerint kérni. Beviszem a régit :-)
TörlésKedves Mihály, a kalapácsokat ha leszerelem akkor ki tudom venni valahogy a motort ? Mert én itt elakadtam. Nem jön se előre se hátra. Plusz a kapcsolója eltört lehrt még ilyesmit kapni valahol? Válaszát előre us köszönöm!
VálaszTörlésA kalapács tengely leszerelése után még van a motor rögzítő csavarok oldalról. Azok eltávolítása után már ki kell jönnie a motornak. A kapcsoló két részből áll, valószínű mindkét darabot lehet venni egy villamossági szaküzletben. Sajnos nem tudom jelenleg mi a típus. Viszont a boltosok (főleg ha idősebb) fogják tudni miről van szó.
VálaszTörlés