Ilyenkor jön az okos megoldások és a reszelgetések. viszont soha ne féljünk drasztikusan javítani az ilyeneket.
Lépésről lépésre leírom a menetet.
Kezdésként a szétvert menet:
Szerintem a kép magáért beszél :-)
Ilyenkor a tengely épp végétől 1-2 mm-re vágjuk le rossz menetet.
Majd pontozzuk be pontosan a közepét a tengelynek. Ezután egy vékony3-3,5 fúróval fúrjuk meg a tengelyt.Ha ezzel megvagyunk akkor jöhet a számolás. Menet emelkedés a menet méretéből kivonva megkapjuk a kívánt magméretet. Így a kész méretre fúrást el is kezdhetjük. (A rég elhíresztelt 8-as szorzással a menet magmérete nem megállapítható.) 6-os menetet szeretnék készíteni így az M6 menetemelkedése 1mm. Vagyis a magátmérő D5. (Ha a 8-as szorzással fúrnák akkor az 6*8=48. Vagyis a régiek szerint 4,8-as magátmérő.)
Menet közben síkra csiszoltam a tengely véget is. Így most már csak a menetet kell belefúrni.
Bocsánat a képen annyira nem látható a belső menet de a következő képen látható a csavar betekerve.
Így csak a csavart kell méretre vágni és ez is olyan lesz mint az anyával rögzítenénk.
Külön blogot nem készítek a csavar beletörik a tengely végébe.
Ilyenkor a csavar közepét pontozzuk meg. Majd kis fúróval megfúrjuk. Ezután a menet magátmérővel fúrjuk meg. Majd egy menetfúróval megtisztítjuk a meneteket.
Remélem tudtam segíteni a leírással.
Mindenkinek kívánok hasznos jó munkát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése