2018. március 6., kedd

Hibás hosszabító javítása

Sokan vannak úgy hogy a lengő hosszabbító valamelyik vége elromlik (zárlatos lesz).
Ilyenkor én levágom a végeket és felrakok újakat. Viszont találkozok olyanokkal is mint az alábbi kép:
az ilyen hosszabbítókkal szerintem csak a bátrak dolgozzanak. Egy 2mm-es sodrott kábelhez egy 1,5mm-es sodrott (talán vasaló kábel) kis amperes kábel van rakva. Valamilyen összetekeréses módszerrel. Szerintem olyan 5-6 A-t ha kibír.
Én az ilyeneket szintén levágom és inkább legyen rövidebb egy pár centivel de legyen biztonságos.

Egy villamossági boltba bementem és egy-egy lengő kábelvéget vettem. Nem volt ezer Forint.
Majd elkezdtem a javítást.
Ahogy már említettem levágtam a hibás darabokat. Majd a két kábel véget rögzítettem és ellenállást mértem minden kábel végén. Keresztbe is ellenőriztem, nehogy valahol a közepén összeérjen a kis kábelerek.
Ezek után a végeket megfelelő hosszban lecsupaszítottam .
Kicsit összesodortam és a képen már látható, hogy becineztem a végeket. Ez a rögzítésnél nagyon fontos.
Ezek után a kábel végeknél (aljzatban és a dug villában) a csavarokat fellazítottam. Én általában  a zöld-sárga kábelt rakom a földeléshez. Mivel ~220V-ról beszélünk így a váltó áram miatt a barna és a kék vagy fekete kábelek tetszőlegesen beköthetők a bal és a jobb sarura.



Rögzítem a dug villához a kábelt. Figyelve arra hogy ne feszüljön a vezeték. De ne is legyen nagyon bepréselve mert mindkettő eset komoly hibához vezet.

 Ezután a másik oldalt is (burkolatot) ráfordítom és rögzítem a hozzá adott csavarral.

Ha ezzel az oldallal kész vagyunk jöhet a másik oldal.
Itt is a fentiek szerint járunk el.



Majd ki lehet próbálni. Ha mindent jól csináltunk akkor megfelelően működik a hosszabbítónk.
Minden szín alatt figyeljünk a szigetelésre és az érintésvédelemre. Ha nem vagyunk biztosak a kábel épségére akkor inkább el se kezdjük javítani.

A javításhoz kívánok sok szerencsét mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése