Így visszatérek a bloghoz.
A kedves fűnyíró egyszerűen leállt és nem akart újra indulni.
Kezdő hiba gyanakvás az üres üzemanyag tartály. Bizony ez nem az miatt volt... félig van a tartály.
Leállás előtt kicsit érdekes fulladásos hangokat adott. Akkor valószínű a levegő szűrő lesz a hibás...
A fűnyírók 70%-a levegőszűrő hiba miatt romlanak el. Por meg nedves sár, üzemanyaggal keveredett füves massza...
Láttam már sok ilyet. Nem kap levegőt és megáll.
Hát itt is hasonló dolog történt. Csak a levegő szűrő már átengedte a port. Vagyis legalább 3-4 éves "szivacs".
Nem ajánlom a kimosását ilyenkor már. Itt a por szemcsék átjutnak a szivacson minden valószínűség egy kis időn belüli motor szétszedése lenne...
Nézzünk be a karburátor felé is:
Hát ott még szomorúbb a látvány. Viszont nem reménytelen. Egy ilyen esetben a szerviz alsó hangon sok-sok ezrest kicsalogat a zsebünkből. Pedig...
A felső kis rugókat óvatosan kiakasztjuk. Erre vigyázni kell mert ha sérül a rugó akkor nem lesz megfelelő alapjáratunk. Itt nem szabad nyújtani a rugót és nem is szabad rövidebbre hajtogatni.
A karter visszavezető gumi csövecskét levesszük. ezt egy egyszerű gyors határozott mozdulattal.
Majd jöhet a két csavar. Egyszer egy 13-as kulccsal a karter cső alatt. másodszor a frontrésznél lévő 9-es kulccsal. Miután a csavarok kint vannak egy óvatos határozott mozdulattal lehúzzuk a beömlő csőről a tartályt és a karburátort. FIGYELEM. A vitorla és a karburátor egy kis tekert dróttal van összekötve, ezt ki kell akasztani miután az egység szabadon tud mozogni (ilyenkor egyszerű).
Valami hasonlót kell látni mint a felső két képen láthatunk. Persze iszap és kosz nélkül...
Egy kicsit érdemes ilyenkor egy hegyes tárggyal (csavarhúzó) lekaparászni a nagyját. Majd a tartályhoz a karburátor 5 csavarral van rögzítve amit el kell távolítani. Nem kell nagyon agyon komplikálni egyszerű szerkezetről van szó. A tartály és a karburátor közt van egy membrán. Erre érdemes vigyázni. Viszont ha csak egy kicsi sérülés is van rajta cserélni kell. Ez is pár száz Forintba kerül.
Sok féle tisztító szer létezik a piacon ami az ilyen sarakat feloldja és leszedi.
Én két tisztítószerre esküszöm. A benzin (ez a legolcsóbb tisztító szer a piacon) Éjjel nappal hozzá lehet jutni bármely benzinkútnál. Na meg a rég bevált módszer a levegő... ehhez szükségünk van egy kompresszorra. Egy olyat amit lehet használni ilyen kisebb szerelésekhez, már egy régi rossz hűtő kompereszorja is megteszi.
Egy edény, egy ecset, egy kis benzin, és levegő.
Kicsit jobban néz ki az alkatrészek. Az edény mellette az iszappal.
Innentől nincs is más dolgunk csak összerakni, és feltölteni üzemanyaggal.
Egy ilyen szerelés kb 30 perc. Alkatrész ára ha cseréljük a membránt és a szűrőt, akkor sem haladja meg a 2000 Forintot.
Mindenki maga tudja mit szeretne, javítja saját maga, vagy több ezer (néha 5-6.000 Forintot kérnek el egy ilyen szerelésért) Forintot kidobni az ablakon.
Ajánlom mindenkinek: minden fűnyírás után a szűrőt szedje ki és ütögesse ki belőle a port. Ha a karburátor felé lát már egy picike sarat rögtön cseréljen szűrőt.
Jó fűnyírást mindenkinek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése